sthlm~~

Så. Idag var det sthlm med klassen. 3 studiebesök på en dag. Det var tufft. Först var vi på biograf Zita och fick en föreläsning om reklam, vilket var väldigt utdraget och långtråkigt. Det sov en snubbe framför entrén XD På moderna museet gick vi runt och tittade på utställningarna, de var helt ok men inget jag skulle vilja se igen. Det var dock en utställning som var riktigt grym! Det var någon filmutställning, med tre filmer som någon japanska hade gjort. De var grymma! Jag kopplade verkligen bort allt annat och koncentrerade mig på filmerna när jag såg dem. Lunch i kungsträdgården. Jag var den enda i klassen som hade med mig matsäck, alla andra köpte sin på donken.
  Näst på tur blev medelhavsmuseet. Först satt vi och ritade av egyptiska saker i ca 1h (bildklass som vi är) och sen gick vi en rundvandring med en guide, eller vad det nu heter ><. Han som berättade var jätte begåvad och det märktes att han gillade sitt arbete! Jag vill också bli arkeolog U_U Jag drog med mig Evelina till SFbokhandeln och Zapata efter att vi hade slutat. Alla andra var smarta och åkte direkt hem för att plugga på hemprovet. Jag hittade två böcker på SFbokhandeln. The Novice & The High Lord av Trudi Canavan. Det är bok ett och två i en trilogi - första boken var jätte bra :3


Fia & Jag - Sara, Lollo, Emelie, Fia, Elise & jag - Tedde!~~

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0